DVVO - læreren som leder i klasser E-bog

Format: E-Bog
Forfatter(e): Thomas Nordahl
kr. 180,00
ekskl. moms
kr. 225,00
inkl. moms

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.

I denne publikation sætter Thomas Nordahl fokus på, at det er lærerens ansvar at lede klasser og undervisningsforløb på en hensigtsmæssig måde, som giver eleverne et godt læringsudbytte. Lærere, som formår dette, fremstår som tydelige voksne, der samtidig er interesserede i og har et nært og godt forhold til eleverne, så de oplever at blive holdt af og anerkendt. Sådanne lærere motiverer eleverne til en arbejdsindsats, holder ro og skaber forudsigelighed i undervisningen, er engagerede og støttende for eleverne, og der er for eleverne ingen tvivl om, hvem der har ansvar eller bestemmer. Udgivelsen kommer ind på:

  • Lærerens udøvelse af ledelse
  • Klasseledelsens betydning for elevernes læring og adfærd
  • Hvad er lærerautoritet?
  • Det asymmetriske forhold i pædagogisk ledelse
  • Praktisk ledelse af klasser og undervisningsforløb, herunder konflikthåndtering



Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelsen, Dansk BiblioteksCenter

For praktiserende lærere og for lærerstuderende. Bogen giver både et teoretisk grundlag og praktiske anvisninger til skolehverdagen. Den kan anvendes uafhængigt af LP-modellen i øvrigt (...) En lettilgængelig bog om emnet funderet på et solidt teoretisk grundlag og med en befriende åben tale om disciplin og autoritet.

Varenr.: 7160-202-9
ISBN: 9788771602029
Udgave måned/år: 08/11

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?