Inklusionens didaktik

Format: Bog
Sidetal: 288
Forfatter(e): Anne Marie Østergaard og Grethe Kjær
kr. 422,00
ekskl. moms
kr. 527,50
inkl. moms

Missionen med denne bog er at bidrage til at ændre inklusionsfordringen fra et overvejende ideologisk og økonomisk projekt til et kvalitativt og indholdsmæssigt.

Med afsæt i forskning og succesfulde praksiseksempler konkretiserer de to forfattere inklusionsbegrebet ved at bryde det ned i centrale byggesten og beskrive de nødvendige stilladser, som skal til, for at inklusionen lykkes. Forfatterne skitserer med andre ord en inklusionens didaktik.

Bogen beskriver både, hvordan skoleledelsen skaber de optimale rammer for inklusion på skolen, og hvordan den enkelte lærer eller det enkelte klasseteam sikrer, at inklusionsidealet forløses i klasserummet.


Sådan skriver anmelderne:
Magasinet Plenum, Skolelederforeningen

Som leder og som medarbejder i folkeskolen vil jeg kunne få ny viden af denne bog. Jeg kan styrkes i mine overvejelser og beslutninger - og i min planlægning af indsats og ledelse (...) Køb den - og læs den igen og igen! Den er pengene værd og kan varmt anbefales. Risikovurdering: Du risikerer at blive klogere :-).

folkeskolen.dk

Bogen hviler på aktuel forskning og relevant pædagogisk-didaktisk viden, den er velskrevet, og der er meget inspiration at hente for både forvaltning og ledelse og for lærere og lærerteam.

Grethe Andersen, Danske Kommuner

Bogens konsistente fokus på netop inklusionens didaktik matcher de aktuelle udfordringer, jeg står med. Jeg får ny viden, som jeg her og nu kan anvende til at systematisere inklusionsindsatsen på egen skole. (…) Det er en bog, der i høj grad kan bidrage til implementering af en ambitiøs skolereform i en inkluderende skole. Jeg vil som skoleleder anvende den på egen skole og kan varmt anbefale bogen til skolens mange aktører. På læreruddannelsen vil bogen være en stor gevinst.

Varenr.: 7278
ISBN: 9788772817309
Udgave måned/år: 10/13
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?