Styrk læringen gennem dialog E-bog

Format: E-Bog
Forfatter(e): James Nottingham, Jill Nottingham og Martin Renton
kr. 505,50
ekskl. moms
kr. 631,88
inkl. moms

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.

Dialog er grundlaget for læring, fordi den giver plads til, at man kan interagere med og engagere sig i viden og i andres ideer. Denne bog fokuserer på, hvordan læreren kan bruge dialog til at hjælpe elever med at opnå en dybere forståelse og et sprog for at tale om deres læring. Bogen præsenterer nogle af de bedste måder, hvorpå dialog kan bruges til at hjælpe eleverne med at bevæge sig fra at ”vide” til at ”forstå”. Det indebærer, at eleverne kan skabe forbindelse mellem begreber og viden, ideer og spørgsmål og mellem det, de tidligere har lært, og det, de lærer nu.

Styrk læringen gennem dialog præsenterer en række metoder og aktiviteter til at udvikle dialogen og argumentationssproget og til at skærpe elevernes tænkefærdigheder. Det gælder eksempelvis:

  • Dialogdetektiver
  • Mysterier 
  • Hvad passer ikke ind?
  • Lykkelinjer
  • Filosofi for børn (P4C)

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Bøgerne i Challenging Learning-serien er skrevet af James Nottingham i samarbejde med en række kollegaer. Formålet med serien er at udfordre læring og gøre læring mere udfordrende. Bøgerne formidler konkrete aktiviteter, strategier og redskaber til at udvikle eksempelvis dialog, feedback, spørgsmål og mentalitet i pædagogiske relationer. Bøgerne, der er formidlet i Nottinghams sædvanlige tankevækkende og underholdende stil, henvender sig til lærere, pædagoger og ledere.

Til serien hører hjemmesiden www.dafolo.dk/challenginglearning. Her kan man finde en række aktivitetskort, modeller og figurer fra bøgerne, så de beskrevne aktiviteter er lige til at gå til.

James Nottingham er manden bag bøgerne og fænomenet Challenging Learning. Hans store interesse ligger i at omdanne den nyeste forskning til strategier, der fungerer på bedste vis i klasserummet. Han er efterhånden velkendt for sine inspirerende konferenceoplæg og bøger i både Norden og hjemme i Storbritannien. Læs mere på www.challenginglearning.com.

Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelsen fra Dansk BibilioteksCenter .


'Velskrevet, inspirerende og med mange konkrete ideer til det pædagogiske arbejde, som er nemme at give sig i kast med og overføre til egen undervisningspraksis […] Bogen anbefales til lærerbiblioteker samt lærer- og pædagogseminarierne.' 

Folkeskolen.dk

'Når jeg læser Styrk læringen gennem dialog, er det, som om jeg endelig får opskriften på den hemmelige undervisningseliksir, der kan skabe en god debat i klassen (…) Jeg lyder måske en kende overbegejstret i min anmeldelse, men det skyldes, at bogen formår både at italesætte problemfelter i forskellige undervisningssammenhænge og komme med bud på og øvelser til at handle på det. Jeg kan varmt anbefale bogen til læreren, der ønsker mere fokus på gode dialoger i klassen.'
Læs hele anmeldelsen fra "Folkeskolen"

Varenr.: 7160-606-5
ISBN: 9788771606065
Udgave måned/år: 09/16
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?