Skolens fraværende børn

– årsager og indsatser

Format: Bog
Sidetal: 198
Forfatter(e): Line Berthelsen, Tine Basse Fisker, Marie Falck Hansen, Helle Rabøl Hansen, Trude Havik, Gitte Lai Højmose, Rani Hørlyck, Daniel Bach Johnsen, Lisbeth Lenchler-Hübertz, Johanne Jeppesen Lomholt, Janni Niclasen, Nanna Paarup, Gry Ravn Rønne, Marlene Stokholm, Signe Sørensen og Mikael Thastum.
kr. 311,50
ekskl. moms
kr. 389,38
inkl. moms

Alle 200 skoledage tæller, og fravær medfører både mistet læring og manglende fællesskab. Bogen er en håndsrækning til at forstå årsagerne til fravær i skolen og strukturere indsatserne for at nedbringe fraværet. Målet er, at de fraværende børn atter skal blive en del af skolens fællesskaber - og dermed lykkes bedre i livet.

Bogen er skrevet af både praktikere og forskere, hvilket giver flere forskellige perspektiver på fravær i et helhedsorienteret perspektiv, hvor både forvaltning, skole og team spiller og vigtig rolle. Skribenterne giver blandt andet deres bud på, hvordan den enkelte skole skal forholde sig, når eleverne viser tegn på angst, kedsomhed eller manglende tilhørsforhold og trivsel. Og de giver indsigt i typer af fravær, forebyggelse samt målrettet intervention og intensiv, fokuseret tiltag.

Bogen præsenterer blandt andet resultater fra en ny undersøgelse af karakteristika ved børn med bekymrende skolefravær, og hvad man kan gøre for at identificere disse børn og sætte ind. Bogen behandler desuden emner som mobning, skolevægring, behandlingsprogrammer i praksis, angst, og nødvendigheden af ​​at arbejde struktureret på tværs af faggrupper.

Varenr.: 7990
ISBN: 9788771608533
Udgave måned/år: 09/19
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?