Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Denne bog er rettet mod danskundervisning på læreruddannelsens undervisningsfag dansk 1.-6. klasse. Bogen præsenterer og udfolder en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv, dvs. undervisning, som kombinerer analyse med produktion, inspireret af, hvordan man analyserer og producerer multimodalt i verden uden for skolen. Der lægges særlig vægt på, hvorfor og hvordan man underviser i dette i indskolingen.
Det er gennemgående i bogen, at det multimodale arbejde i skolen for det første skal være kontekstafhængigt og indgå i sociale kommunikationssituationer, for det andet at det skal ske i en vekselvirkning mellem analyse og produktion. Multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv handler således om at sætte eleverne i sociale situationer, hvor det giver mening at arbejde analytisk eller produktivt med multimodale tekster.
Læs et uddrag af bogen her
I vores podcast Viden på vejen kan du blive klogere på, hvorfor arbejdet med multimodalitet er vigtigt. Hør afsnittet her
Jeg har brugt Multimodalitet 1.-6. klasse - analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv i dette semester. Det er en fremragende bog. Nem at forstå, nem at gå til, gode eksempler og fine modelanalyser. De studerende forstod det hele. Det er virkelig, virkelig en god bog, som nu er fast på mit pensum. Tak for den.