Ledelse af differentieret

Format: Bog
Sidetal: 216
Forfatter(e): Carol Ann Tomlinson og Marcia Imbeau
kr. 331,50
ekskl. moms
kr. 414,38
inkl. moms

Eleverne i de fleste klasser er på forskellige faglige niveauer, og de møder op med forskellige baggrunde, interesser, behov, tilgange til læring og eventuelle støtteordninger. Det er en udfordring for mange lærere at imødekomme den enkelte elevs læringsbehov og samtidig leve op til de faglige mål og arbejdet med hele klassen.

Ledelse af differentieret undervisning - teori og praksis giver viden om og inspiration til, hvordan man effektivt kan differentiere sin undervisning, så alle elever lærer mest muligt. I bogen behandles emner som elevernes stærke og svage sider, individuelle målsætninger og dialogen med elever, forældre og kolleger, læringsmiljø og betydningen af de fysiske rammer, klassens rutiner, principper for gruppeinddeling, skift mellem aktiviteter og styring af tiden.

Det helt særlige ved bogen er, at den ikke bare bygger på forskningsmæssige observationer, men også på forfatternes egne erfaringer, der rækker fra børnehave over grundskole til gymnasier. (…) Jeg er sikker på, at selv de mest erfarne lærere vil få en masse inspiration til at styrke deres undervisningsdifferentiering. - Fra bogens forord af Niels Egelund



Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelse, Dansk BiblioteksCenter

Bogen er særligt relevant for professionsudøvere i grundskolen, men den vil også kunne anvendes i studie- og kursussammenhænge. (...) Et relevant studie- og arbejdsredskab, som måske kan revitalisere differentieringsdebatten og understøtte det daglige differentieringsarbejde i skolerne.


 

AKTbladet, marts 2014

Vi har vel alle kløjes med differentieret undervisning, altså rigtig differentieret undervisning og ikke bare noget vi lod som om det var. Derfor er denne bog vedkommende for ALLE lærere. Forfatteren har hænderne helt nede i undervisningen i skolen, og man mærker med det samme, at bogen bygger på mange års erfaring. Forfatterens indledning til bogen hvor hun fortæller om sin start på lærergerningen er guld værd. Og så kan hun det fantastiske at lære af de fejl hun gør. En længe savnet bog.

Rasmus Alenkær

Her er en bog, der holder hvad den lover. Den fokuserer på differentieret undervisning som sit genstandsfelt og beskriver i den forbindelse, hvilke ledelsesmæssige redskaber læreren kan tage i brug.



Thomas Binderup, pædagogisk udviklingskonsulent i Herning Kommune

Med udgangspunkt i egen praksis og erfaringer som lærer, har Carol Ann Tomlinson skrevet en bog om undervisningsdifferentiering, som formentligt bliver en klassiker og must read for lærere og lærerstuderende i de kommende år.

Varenr.: 7355
ISBN: 9788772819549
Udgave måned/år: 02/14
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?