Ledelse af differentieret

Format: Bog
Sidetal: 216
Forfatter(e): Carol Ann Tomlinson og Marcia Imbeau
kr. 331,50
ekskl. moms
kr. 414,38
inkl. moms

Eleverne i de fleste klasser er på forskellige faglige niveauer, og de møder op med forskellige baggrunde, interesser, behov, tilgange til læring og eventuelle støtteordninger. Det er en udfordring for mange lærere at imødekomme den enkelte elevs læringsbehov og samtidig leve op til de faglige mål og arbejdet med hele klassen.

Ledelse af differentieret undervisning - teori og praksis giver viden om og inspiration til, hvordan man effektivt kan differentiere sin undervisning, så alle elever lærer mest muligt. I bogen behandles emner som elevernes stærke og svage sider, individuelle målsætninger og dialogen med elever, forældre og kolleger, læringsmiljø og betydningen af de fysiske rammer, klassens rutiner, principper for gruppeinddeling, skift mellem aktiviteter og styring af tiden.

Det helt særlige ved bogen er, at den ikke bare bygger på forskningsmæssige observationer, men også på forfatternes egne erfaringer, der rækker fra børnehave over grundskole til gymnasier. (…) Jeg er sikker på, at selv de mest erfarne lærere vil få en masse inspiration til at styrke deres undervisningsdifferentiering. - Fra bogens forord af Niels Egelund



Varenr.: 7355
ISBN: 9788772819549
Udgave måned/år: 02/14
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?