SOLO-taksonomien i praksis er en håndsrækning til lærere og lærerstuderende i arbejdet med læringsmål og tydelig progression. Bogen præsenterer en række SOLO-redskaber, der kan bruges til at skabe et fælles sprog for læring og hjælpe eleverne med at udvikle et dynamisk tankesæt om læring. Redskaberne kan hjælpe elever og lærere med at identificere og beskrive, hvad de gør, forklare, hvordan det går, og forudsige, hvad de skal gøre som det næste.
I bogen behandles særligt de tre spørgsmål:
Læs mere om bogen og se videoer med eksempler på brug af SOLO-taksonomien på den tilhørende hjemmeside www.dafolo.dk/SOLO.
'Bogen har relevans for alle undervisere samt kommende undervisere. [...] Det er en både interessant, inspirerende og spændende udgivelse med mange gode værktøjer til underviseres pædagogiske værktøjskasse. Der er et stort fokus på synlig læring og læringsmål i skoleverdenen. Denne udgivelse er en stor hjælp for både undervisere og elever i denne proces.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter
'Der skal arbejdes lidt med bogen, dvs. vigtige afsnit skal nok gen- og nærlæses, inden tankegang og modeller er helt inde under huden, men jeg tror virkelig, at mange elever kunne profitere af at få tydeliggjort/visualiseret egen læring og læringsstrategier via adgang til SOLO, ikke mindst elever i læsevanskeligheder. At læreren samtidig kan skærpe sine redskaber, tæller også som et plus'. - Læsepædagogen
Pam Hook er uddannelseskonsulent og vidensleder på uddannelsesområdet. Gennem sit arbejde som forsker og forfatter har hun udviklet en række konkrete redskaber baseret på SOLO-taksonomien, som kan implementeres i en målstyret praksis til synliggørelse af læring og progression.
I bogen behandles særligt de tre spørgsmål:
- Hvad er SOLO-taksonomien? Kapitel 1 besvarer "ofte stillede spørgsmål" om SOLO-taksonomien.
- Hvorfor SOLO-taksonomien? Kapitel 2 beskriver nogle af SOLO-taksonomiens væsentlige styrker.
- Hvordan kan SOLO-taksonomien anvendes i praksis? Kapitel 3 skitserer en række konkrete praksisredskaber, såsom SOLO-heksagoner, HOT SOLO-kort og rubrics til selvvurdering.
Læs mere om bogen og se videoer med eksempler på brug af SOLO-taksonomien på den tilhørende hjemmeside www.dafolo.dk/SOLO.
'Bogen har relevans for alle undervisere samt kommende undervisere. [...] Det er en både interessant, inspirerende og spændende udgivelse med mange gode værktøjer til underviseres pædagogiske værktøjskasse. Der er et stort fokus på synlig læring og læringsmål i skoleverdenen. Denne udgivelse er en stor hjælp for både undervisere og elever i denne proces.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter
'Der skal arbejdes lidt med bogen, dvs. vigtige afsnit skal nok gen- og nærlæses, inden tankegang og modeller er helt inde under huden, men jeg tror virkelig, at mange elever kunne profitere af at få tydeliggjort/visualiseret egen læring og læringsstrategier via adgang til SOLO, ikke mindst elever i læsevanskeligheder. At læreren samtidig kan skærpe sine redskaber, tæller også som et plus'. - Læsepædagogen
Pam Hook er uddannelseskonsulent og vidensleder på uddannelsesområdet. Gennem sit arbejde som forsker og forfatter har hun udviklet en række konkrete redskaber baseret på SOLO-taksonomien, som kan implementeres i en målstyret praksis til synliggørelse af læring og progression.
Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7483
ISBN: 9788771602715
Udgave måned/år: 04/16
Vælg type
Bøger om samme emne