Aktionslæring

– udvikling af arbejdet og samarbejdet i skolens praksis
Format: Bog
Forfatter(e): Mette Molbæk og Lotte Junker Harbo
kr. 256,50
ekskl. moms
kr. 320,62
inkl. moms

Aktionslæring tilbyder en konkret ramme for fælles og bæredygtig udvikling af skolens praksis. Med aktionslæring flyttes problemer eller udfordringer fra at være individets ansvar til at være teamets fælles forpligtelse og læring.

Aktionslæring understøtter en vedvarende, undersøgende skolekultur og -udvikling, der er funderet i lokale behov, og som samtidig har øje for, at praksis til en vis grad kan planlægges, men at uforudsete aspekter også støder til.

Gennem cases fra to forskellige skoler, refleksionsspørgsmål og skabeloner til analyse og undersøgende samtaler gives det enkelte team en introduktion til aktionslæringen i praksis, og det klædes på til at undersøge egen praksis og igangsætte aktioner på baggrund af et lokalt behov.


Sådan skriver anmelderne:
Ove Christensen, folkeskolen.dk

'Kortfattet og meget brugbar guide til dem, der gerne vil i gang med aktionslæring. I bogen får man tips og ideer, og gennem cases får man indblik i, hvordan det kan fungere i praksis. Bogens største værdi er efter min mening inddragelsen af to cases i beskrivelsen af aktionslæringens faser.
Læs hele anmeldelsen her

Dansk bibliotekscenter

En meget relevant og vigtig bog, der styrker det professionelle samarbejde, der er nødvendigt for at sikre en god skole, hvor læring og trivsel er i højsædet. Bogen er meget overskuelig, den er let tilgængelig og de tre faser belægges med en række gode konkrete praksiseksempler med spørgsmål til styrkelse af arbejdet med bogens cases og egen praksis. Gode eksempler på observationsmetoder, video, fotos, lærerelevlogbøger og interviews med elever. En meget anvendelig bog, og helt sikkert et godt bud på god og nyttig kompetenceudvikling.

Varenr.: 7885
ISBN: 9788771607727
Udgave måned/år: 12/19
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?