Denne bog er en E-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Det er efterhånden forskningsmæssigt veldokumenteret, at alle elever har brug for lærere, som er anerkendende, motiverende og skaber en positiv relation til dem. Dette gælder i særlig grad elever, som er i læringsvanskeligheder. I denne bog defineres alt, hvad en elev siger eller gør i en læringssituation som læringsadfærd. Mange elever har en læringsadfærd, som ikke fremmer læring, og i denne elevgruppe findes der også elever, som er i læringsvanskeligheder.
I bogen drøftes forskellige perspektiver på læringsadfærd samt de pædagogiske konsekvenser af, hvordan lærere opfatter elevernes læringsadfærd. Desuden redegør bogen for, hvad der kræves af en lærer, som ønsker at opnå en positiv relation til eleverne og bidrage til, at eleverne udnytter deres læringspotentialer.