Feedback i skolen

Format: Bog
Sidetal: 160
Forfatter(e): Egil Weider Hartberg, Stephen Dobson og Lillian Gran
kr. 310,00
ekskl. moms
kr. 387,50
inkl. moms

Al læring kræver feedback. Det er den grundlæggende præmis i denne bog. Hvis elevernes faglige og sociale kompetencer skal udvikles optimalt, er det afgørende, at læreren løbende evaluerer og giver feedback. Feedbacken skal med andre ord tage udgangspunkt i vurdering for læring frem for vurdering af læring. På den måde lægger pointerne sig i forlængelse af resultaterne i John Hatties metaanalyse af eksisterende forskning om feedback i udgivelsen Visible Learning.

Feedback i skolen præsenterer en model til læringsfremmende og anerkendende feedback, som både er teoretisk og praktisk begrundet. Gennem en række eksempler fra praksis ønsker forfatterne at motivere og kvalificere brugen af faglig feedback, både i forhold til lærerens feedback til eleverne, elevens selvvurdering og gensidig vurdering eleverne imellem.

I bogen diskuteres feedback med udgangspunkt i tre forskellige områder: indhold, tidspunkt og roller i feedback. Der tages fat på feedback i praksis, og læseren får konkrete eksempler på faglig feedback knyttet til det korte, det mellemlange og det lange undervisningsforløb. I det afsluttende kapitel diskuteres feedback, som relaterer sig til sociale kompetencer, dannelse og livslang læring.



Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelse, Dansk BiblioteksCenter

Alle bogens kapitler er forsynet med opsummeringer, og den rummer indholdsfortegnelse, forfatterbiografier og en omfattende international litteraturliste (…) En nyttig udgivelse bl.a. i relation til debatten om Ny Nordisk Skole og læringsbegrebet.

Helge Christiansen, Folkeskolen.dk

Bogen er letlæst, velskrevet og veldisponeret med inspirerende teoretiske overvejelser og gode forslag til praksis. Den er et godt nordisk bud på en evaluering, der passer ind i en dansk skolesammenhæng.

Læs hele anmeldelsen fra "Folkeskolen"


Varenr.: 7277
ISBN: 9788772817293
Udgave måned/år: 09/12

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?