Det ved vi om

– læreren som leder af klasser og undervisningsforløb
Format: Bog
Sidetal: 64
Forfatter(e): Thomas Nordahl
kr. 211,50
ekskl. moms
kr. 264,38
inkl. moms

I denne publikation sætter Thomas Nordahl fokus på, at det er lærerens ansvar at lede klasser og undervisningsforløb på en hensigtsmæssig måde, som giver eleverne et godt læringsudbytte. Lærere, som formår dette, fremstår som tydelige voksne, der samtidig er interesserede i og har et nært og godt forhold til eleverne, så de oplever at blive holdt af og anerkendt.

Sådanne lærere motiverer eleverne til en arbejdsindsats, holder ro og skaber forudsigelighed i undervisningen, er engagerede og støttende for eleverne, og der er for eleverne ingen tvivl om, hvem der har ansvar eller bestemmer. Udgivelsen kommer ind på:

  • Lærerens udøvelse af ledelse
  • Klasseledelsens betydning for elevernes læring og adfærd
  • Hvad er lærerautoritet?
  • Det asymmetriske forhold i pædagogisk ledelse
  • Praktisk ledelse af klasser og undervisningsforløb, herunder konflikthåndtering




Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelse, Dansk BiblioteksCenter

For praktiserende lærere og for lærerstuderende. Bogen giver både et teoretisk grundlag og praktiske anvisninger til skolehverdagen. Den kan anvendes uafhængigt af LP-modellen i øvrigt (...) En lettilgængelig bog om emnet funderet på et solidt teoretisk grundlag og med en befriende åben tale om disciplin og autoritet.

Varenr.: 6240
ISBN: 9788772819785
Udgave måned/år: 08/11

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?