Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Denne bog er en dansk, forskningsbaseret introduktion til Mediated Learning Experience kombineret med et didaktisk perspektiv. MLE er en læringsteori, udviklet af den israelske professor i psykologi, Reuven Feuerstein. Den baserer sig på en kobling mellem kognitiv neuropsykologi og socialpsykologi og fokuserer især på den voksnes relationelle kompetencers betydning for barnets læringsudbytte. Med bogen i hånden kan målgruppen arbejde med relationsarbejdet på en række forskellige niveauer i organisationen - lige fra det konkrete interaktions-/medieringsniveau (voksen-barn), det didaktiske refleksionsniveau og teamniveauet til det ledelsesmæssige niveau.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Serien Pædagogiske tankebanerer målrettet lærere, pædagoger og pædagogiske ledere. Serien er praksisrettet og fungerer som brobygger mellem de faglige discipliner pædagogik, didaktik og psykologi. Den har til hensigt at bidrage til den professionelles læring og udvikling ved at pege på relevante forhold mellem teori og praksis. Nøgleord for serien er: relationer, læring og udvikling af- og i pædagogiske kontekster.
'Bogen er velskrevet med brug af mange fagbegreber. Den er meget teoretisk, men lykkes ved at have mange praksiseksempler fx om hvad mediering er i skole og dagtilbud, der er genkendelige for målgruppen.'