Denne bog er en E-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Elevcentreret skoleledelse er en aktuel og tankevækkende bog for skoleledelser, der ønsker at højne kvaliteten af undervisning med henblik på at forbedre elevernes læringsudbytte.
Bogen bygger på den nyeste forskning i, hvilken form for skoleledelse der har den største effekt på elevernes læring. Ud fra denne forskning præsenteres fem ledelsesdimensioner og tre centrale ledelseskompetencer, som tilsammen giver et detaljeret og evidensbaseret billede af de ledelsespraksisser, der med størst sandsynlighed fremmer læring og undervisning af høj kvalitet.
Bogen er fyldt med praktiske eksempler, klart formidlet viden og masser af inspiration til at arbejde elevcentreret i alle ledelsesforhold i en skolesammenhæng. Bogen henvender sig til skoleledelser i grundskolen og på ungdomsuddannelser, ledere på forvaltningsniveau og andre med interesse i ledelse, der har positiv effekt for elevernes læring.
”Ingen har udført en mere gennemgribende og dybt indsigtsfuld undersøgelse af skolelederes rolle end Viviane Robinson. Elevcentreret skoleledelse stråler med sin klarhed og sine praktiske, kraftfulde tanker. Tilføj denne bog til dit ledelsesbibliotek.” Michael Fullan, skoleledelsesforsker og forfatter til blandt andet The Six Secrets of Change og Leading in a Culture of Change.
Viviane Robinson er professor ved Faculty of Education ved University of Auckland i New Zealand og akademisk leder af fakultetets Centre of Educational Leadership. Hun er forfatter til en række artikler og fem bøger. 'Bogen er velstruktureret, teoretisk velfunderet og samtidig praksisnær med mange praktiske eksempler. En guldgrube for skoleledere i både grundskolen og på de videregående uddannelser.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenterViviane Robinson fortæller i denne video om ledernes rolle i relationsopbygningen.Undervisning og læring er målrettet alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne (gymnasier, handelsskoler og erhvervsskoler).
Serien henvender sig således til undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse samt til lærere, pædagoger, konsulenter og ledere uanset skoleform.Bag udgivelserne i serien er en ekstern videnskabelig redaktion og et fagfællekorps. Disse sikrer et højt fagligt niveau, relevans og læsevenlighed i forhold til målgruppen. Læs mere om den eksterne redaktion og fagfællebedømmelse på seriens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning