Som voksen er det ikke altid let at forstå og få øje på børns venskaber, da de kan komme til udtryk på mange forskellige måder fra de mindste vuggestuebørn til de store børnehavebørn. Men en ting er sikker: Børns venskaber er vigtige og måske endda vigtigere, end vi voksne aner.
Denne bog tager afsæt i viden fra den seneste danske forskning på børneområdet og tilbyder forskellige perspektiver på 'det store blandt de små': nemlig børns venskaber. I bogens kapitler beskrives forskellige venskabskonstellationer og relationer mellem børn og mellem børn og deres voksne.
Læseren bliver klogere på blandt andet:forskellen mellem venskaber og fællesskaber
følelsen af venskab
børns usynlige venner
venskaber blandt børn med udviklingshæmning
venskabers betydning for børns sprogudvikling
den voksnes rolle i at støtte og udvikle gode venskaber
Bogens forfattere er en perlerække af danske forskere, der alle bestræber sig på at se, forstå og beskrive børns venskaber fra børnenes eget perspektiv blandt andet gennem interviews, fortællinger og observationer. Bogen henvender sig til studerende på de pædagogiske uddannelser samt pædagogisk personale i praksis og alle andre, der ønsker at forstå og få blik for de vigtige venskaber blandt børn.
Denne bog er en del af Dafolos serie ”Pædagogik og læring”. Serien består af en række grundlæggende udgivelser, der sætter fokus på centrale pædagogiske problemstillinger, teorier og forskningsmetoder.
Seriens bøger tager fat på relevante temaer som mønsterbrydning, udsatte børn, marginalisering, leg, børns trivsel, læring, udvikling og dannelse, pædagogen som didaktiker samt videnskabsteori, evidens og metode i pædagogisk praksis.
Serien henvender sig til studerende og undervisere på grund-, efter- og videreuddannelser (pædagoguddannelsen, Pædagogisk Diplomuddannelse og lignende), pædagoger og ledere i daginstitutioner samt pædagogiske konsulenter.
Denne bog tager afsæt i viden fra den seneste danske forskning på børneområdet og tilbyder forskellige perspektiver på 'det store blandt de små': nemlig børns venskaber. I bogens kapitler beskrives forskellige venskabskonstellationer og relationer mellem børn og mellem børn og deres voksne.
Læseren bliver klogere på blandt andet:
Bogens forfattere er en perlerække af danske forskere, der alle bestræber sig på at se, forstå og beskrive børns venskaber fra børnenes eget perspektiv blandt andet gennem interviews, fortællinger og observationer. Bogen henvender sig til studerende på de pædagogiske uddannelser samt pædagogisk personale i praksis og alle andre, der ønsker at forstå og få blik for de vigtige venskaber blandt børn.
Denne bog er en del af Dafolos serie ”Pædagogik og læring”. Serien består af en række grundlæggende udgivelser, der sætter fokus på centrale pædagogiske problemstillinger, teorier og forskningsmetoder.
Seriens bøger tager fat på relevante temaer som mønsterbrydning, udsatte børn, marginalisering, leg, børns trivsel, læring, udvikling og dannelse, pædagogen som didaktiker samt videnskabsteori, evidens og metode i pædagogisk praksis.
Serien henvender sig til studerende og undervisere på grund-, efter- og videreuddannelser (pædagoguddannelsen, Pædagogisk Diplomuddannelse og lignende), pædagoger og ledere i daginstitutioner samt pædagogiske konsulenter.
Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7694
ISBN: 9788771604870
Udgave måned/år: 03/18
Bøger om samme emne