KRAP - metoder og redskaber tilbyder enkle og praksisnære værktøjer, der erfaringsmæssigt virker. Bogen er en praksisrelateret værktøjskasse, som knytter an til KRAP; - Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Praksis.
I denne reviderede 2. udgave af bogen er alle redskaber og skemaer fra den første udgave pudset af og opdateret, og der er kommet nye til, så bogen nu rummer 50 af de mest anvendelige og generelle KRAP - værktøjer og -metoder med beskrivelser af formål og anvendelse. Som noget nyt i denne udgave gives der forslag til, hvilke redskaber der supplerer hinanden, som derfor med fordel kan bruges sammen.
Omdrejningspunktet i KRAP er de menneskelige processer og udviklingen af tanker og adfærd i en anerkendende og ressourcefokuseret ramme, og netop derfor har KRAP så brede anvendelsesmuligheder inden for de pædagogiske, sociale, sundhedsfaglige, organisatoriske og psykologiske områder - kort sagt alle områder, hvor udvikling, læring og trivsel er i fokus.
Med KRAP får den professionelle redskaber til at afdække muligheder, behov og forudsætninger for netop dette.
Redskaberne i bogen retter sig både mod afdækning, forståelse og ændring og udvikling af menneskelige færdigheder, forståelser og strategier. Redskaberne kan skærpe fokus på retningen og fastholde fagligheden samt sikre dokumentation i arbejdet.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Se alle titler i KRAP serien her
Læs mere om KRAP
Se mere på www.krap.com.